پارافریز مقاله و بازنویسی متون انگلیسی


پارافریز (Paraphrase) به معنای بازنویسی مقاله یا متن، تشریح و تفسیر آن به زبان دیگر با همان مفهوم قبلی است. به عبارت دیگر، بیان دوباره‌ یک متن را پارافریز گویند.

معمولا در نگارش متون و مقالات مهم به زبان دیگر مانند انگلیسی، هم‌پوشانی و تشابه متنی به صورت غیرعمدی رخ می‌دهد که منجر به ایجاد شائبه سرقت ادبی یا Plagiarism می‌شود. پارافریز متون انگلیسی و بازنویسی آن اقدام موثری است که نویسندگان برای رفع سرقت ادبی از آن استفاده می‌کنند.

برای ارسال سفارش کلیک کنید

پارافریز و بازنویسی متون و مقالات

با کمک ویراستاران متخصص رایت می، اصالت متن و مقاله شما با بازنویسی تضمین می‌شود و بیشترین درخشش را خواهید داشت

  • بازنویسی کامل و عمیق متن

  • تضمین واقعی کیفیت و رفع تشابه متنی

  • پارافریز تخصصی توسط ویراستار هم‌رشته

  • ضمانت کاهش تشابه تا پایین‌ترین حد ممکن

  • ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

  • ارائه فایل ترک چنج (Track Changes)

  • استفاده از نرم‌افزار آیتنتیکیت (iThenticate)

  • پشتیبانی نامحدود و انجام رایگان اصلاحات نگارشی

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت مقالات و اطلاعات شما

کمک گرفتن از آی‌تنتیکیت (iThenticate)؛ قوی‌ترین نرم‌افزار مشابهت‌یاب مقاله

نرم‌افزار معتبر آی‌تنتیکیت (iThenticate) از سوی بسیاری از مجلات و نشریات بین‌المللی استفاده می‌شود. این مجلات، مقالات ارسال شده را پیش از شروع فرآیند داوری با این نرم‌افزار بررسی می‌کنند و چنانچه مشابهت بالایی گزارش شود، مقاله را رد یا ریجکت می‌کنند. ما با استفاده از دسترسی مستقیم و سازمانی به این نرم‌افزار، مقالات شما را بررسی و درصد دقیق تشابه را استخراج می‌کنیم و به بازنویسی می‌پردازیم. در پایان گزارش بررسی سرقت ادبی مقاله شما را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهیم‌داد.

البته نرم‌افزارهای متعددی وجود دارند که به طور رایگان یا پولی برای کاربران مختلف، بررسی سرقت ادبی را انجام می‌دهند. مثلا پلاجریزم‌چکر، گرامرلی و… در دسته این نرم‌افزارها قرار دارند. اما از میان این برنامه‌ها، آی‌تنتیکیت یکی از بهترین‌ها یا شاید بهترین نرم‌افزار بررسی سرقت ادبی است.

علت اعطای عنوان بهترین به این نرم‌افزار در آن است که از سوی بسیاری از ژورنال‌های علمی معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریبا ۹۰ درصد از مجلات علمی معتبر دنیا برای تشخیص پلاجیاریسم از آی‌تنتیکیت استفاده می‌کنند. در واقع، یکی از نخستین گام‌های بررسی هر مقاله ارسالی به ژورنال‌های علمی معتبر، بررسی موضوع مقاله و همخوانی آن با اسکوپ و حیطه کاری آن مجله است و در قدم بعدی، داور از نرم‌افزار آی‌تنتیکیت هم بهره می‌برد تا بداند که درصد شباهت محتویات این مقاله با مقالات و متون دیگری که در پایگاه داده غنی نرم‌افزار موجودند، چه میزان است.

اگر درصد شباهت‌ها زیاد باشد، این موضوع به اطلاع نویسنده مقاله می‌رسد و باید برای پارافریز و رفع سرقت ادبی اقدامات لازم را پیگیری کند. پس استفاده از این نرم‌افزار قبل از ارسال مقالات خود به ژورنال‌های مختلف کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

اما ماجرا از این قرار است که اگر کسی بخواهد بدون کمک موسساتی مانند رایت می که همکاری‌های گسترده و سازمانی با آی‌تنتیکیت دارند، از خدمات این نرم‌افزار بهره ببرد، باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ دلار پرداخت کند. اما کمک‌گرفتن از رایت می این هزینه را به طور چشم‌گیری تقلیل می‌دهد.

رایت می در زمان شروع همکاری با شما، یک‌بار به‌ طور رایگان، مقاله‌تان را در آی‌تنتیکیت بررسی می‌کند و میزان سرقت ادبی را در آن بررسی می‌نماید و بعد از بازنویسی متن انگلیسی و پارافریز مقاله هم مجددا آن را به نرم‌افزار می‌سپارد تا از وضعیت سرقت ادبی در نسخه نهایی و آماده‌شده کار باخبر شود. این مرحله هم رایگان خواهد بود و رایت می هزینه‌ای بابت آن از شما دریافت نخواهد کرد.

 

ضمانت کاهش تشابه تا پایین‌ترین حد ممکن

با توجه به این‌که معیار بیشتر مجلات نرم‌افزار آی‌تنتیکیت است ما ضمانت می‌کنیم که بر اساس این نرم‌افزار تشابه متنی و سرقت ادبی مقاله شما را با حفظ مفهوم و بدنه اصلی مقاله، تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهیم. در پایان یک گزارش اولیه و یک گزارش نهایی به همراه فایل ترک چنج که شامل تغییرات اعمال‌شده است را برای شما ارسال می‌کنیم.

یادتان باشد که سابقه استفاده رایت می از آی‌تنتیکیت بسیار زیاد است و کارشناسان این موسسه به خوبی می‌دانند که باید از چه تکنیک‌هایی برای درک اطلاعات درست نرم‌افزار برای رفع سرقت ادبی بهره ببرند. و در یک کلام، هم به کار با نرم‌افزار آی‌تنتیکیت کاملا تسلط دارند و هم در مسیر رفع سرقت ادبی خبره هستند.

 

بازنویسی کامل و عمیق متون

بیشتر موسساتی که امر بازنویسی مقاله انگلیسی را انجام می‌دهند، امکان استفاده از نرم‌افزار آی‌تنتیکیت را ندارند. این موسسات بعد از دریافت فایل مقاله مشتریان خود، اقدام به بازنویسی مقاله می‌کنند و تمام آن را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند که به شیوه‌های خود، متن را کاملا پارافریز نمایند.

بدیهی است که در این روش، شباهت‌های احتمالی متن به مقالات دیگر و متونی که در پایگاه داده نرم‌افزاری مانند آی‌تنتیکیت وجود دارد، مشخص نخواهد شد و حتی با پارافریز چندباره اثر از سوی ویراستاران و کارشناسان موسسات هم، کماکان امکان وجود شباهت میان متن اصلی و متون دیگر وجود دارد.

ضمن اینکه موسساتی که به این شیوه کار می‌کنند، براساس تعداد کلمات مقاله، دستمزد می‌گیرند. این در حالی است که اگر کار خود را به رایت می بسپارید از دوباره‌کاری‌ها برای رفع شباهت مقاله با مقالات دیگر جلوگیری می‌شود و در ضمن شکل محاسبه قیمت بازنویسی مقاله هم به نفع‌تان خواهد بود و نیاز نیست مشابه روشی که گفته شد، هزینه پارافریز را پرداخت کنید.

در رایت می، دو مرتبه به طور رایگان، مقاله‌تان از نقطه‌نظر سرقت ادبی با آیتنتیکیت بررسی می‌شود و با پارافریز تخصصی به خوبی و کاملا آماده ارسال به ژورنال موردنظرتان می‌شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره محاسبه قیمت پارافریز مقاله در رایت می برایتان بگوییم، باید به این نکته مهم اشاره کنیم که استفاده از نرم‌افزار در تشخیص بخش‌هایی از مقاله‌تان که مشابه مقالات دیگر است، باعث می‌شود که به جای پارافریز کلی متن، کارشناسان رایت می فقط به سراغ همان بخش‌ها بروند و با اصلاح و بازنویسی‌شان، متن را از متهم‌شدن به سرقت ادبی نجات دهند.

مثلا اگر مقاله‌ای ۱۰۰۰ کلمه‌ای داشته باشید و نرم‌افزار آی‌تنتیکیت مشخص کند که ۴۰۰ کلمه از آن حاوی سرقت ادبی است، فقط همین بخش از مقاله بازنویسی خواهد شد و بدیهی است که فقط هزینه پارافریز مقاله آن بخش از شما دریافت می‌شود. پس همکاری رایت می با شما هم مقرون‌به‌صرفه‌ است و هم تضمینی.

تضمین کیفیت، تحویل به‌موقع، ویراستاران باتجربه، تخصصی بی‌نظیر …

 

این موارد فقط برخی از دلایلی است که مشتریان رایت می تصمیم می‌گیرند بارها و بارها با ما همکاری کنند. تجربیات مشتریان را مرور کنید و ببینید مشتریان ما چه می‌گویند.

محسن شهروسوند – عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

با تشکر از همکاری‌های شما. من مدتی است با شما همکاری می‌کنم و واقعاً تاثیر مثبت حضور شما در فعالیت‌های بنده مشهود است. سپاسگزارم.

آرمان کی مراد زاده – دانشجوی پزشکی علوم پزشکی گیلان

با مقایسه‌ای که بین این سایت و سایت‌های دیگه انجام دادم متوجه شدم هم از لحاظ قیمت و هم از نظر پشتیبانی واقعا مناسب هستند این گروه و برای مقالات دیگه‌ای هم که در پیش دارم حتما به این سایت مراجعه می‌کنم. توی اولین سفارش هم واقعا همه چی خوب بود.

مصطفی رضائی – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه

دقت بیشتر ویرایش نسبت به موسسات دیگر و قیمت مناسب‌تر در رایت می نظر مرا جلب نمود.
از شما متشکرم.

فاطمه یوسفان – دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان

سلام. راهنمایی خوبی از مشاورتون گرفتم و خیلی سریع و کامل جواب سوالاتم رو می‌دادند. کیفیت ویرایش متن خوب بود و در زمانی که گفته بودند و بدون تاخیر مقاله‌ام رو ویرایش‌شده دریافت کردم. کامنت‌هایی هم که گذاشته بودند کمک کننده بود. تشکر

رایت می شریک مورد اعتماد دانشگاه‌ها، مجلات و سازمان‌ها

 

مشتریان رایت می


پیش از ارسال سفارش، می‌توانید نمونه‌ای از مقالات بازنویسی شده توسط ویراستاران رایت می را مشاهده نمایید و از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. برای دانلود نمونه مقاله پارافریز شده روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود نمونه مقاله بازنویسی شده

این فایل شامل چند چکیده از مقالات منتشر شده است که توسط ویراستاران ما بازنویسی شده است.

نمونه رفع سرقت ادبی انجام شده

ما در رایت می پروژه‌های بسیاری را در زمینه‌های گوناگون به منظور کاهش درصد مشابهت (رفع پلاجیاریسم) بازنویسی کرده‌ایم و مشابهت آن‌ها را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش داده‌ایم. تعدادی از گزارش‌های دریافتی از نرم‌افزار مشابهت‌یاب آی‌تنتیکیت (iThenticate) پس از رفع پلاژیاریسم را در ادامه مشاهده می‌کنید. تصویر سمت چپ گزارش اولیه و تصویر سمت راست گزارش نهایی متن بازنویسی‌شده توسط گروه رایت می و رفع پلاجیاریزم مقاله است.

 

نمونه رفع سرقت ادبی 1

(برای بزرگتر شدن تصویر روی آن کلیک کنید)

 

نمونه رفع سرقت ادبی 2

(برای بزرگتر شدن تصویر روی آن کلیک کنید)

 

نمونه رفع سرقت ادبی 3

(برای بزرگتر شدن تصویر روی آن کلیک کنید)

 

سرقت ادبی چیست؟

سرقت ادبی یا پلاجیاریسم (plagiarism) که گاهی به شکل پلیجریزم هم در فارسی از آن استفاده می‌شود، از معضلات رایج دنیای مقاله‌نویسی و تولید محتوای علمی به شمار می‌رود.

ابعاد این کار بسیار گسترده است و زمانی شکل می‌گیرد که فردی ایده، فکر، متن و طرح فرد دیگری را به شکل‌های متنوع محتوایی در قالب مقاله، عکس، فیلم، کتاب یا هر شکل دیگری از محتوا به نام خود عرضه کند.

سرقت ادبی یا پلاجیاریسم به دو صورت رخ می‌دهد: عمدی یا غیرعمدی. اگر با قوانین دنیای تولید محتوا در حوزه مقاله‌نویسی آشنا نباشید، امکان دارد به راحتی به شما انگ سرقت ادبی چسبیده شود. این موضوع در دنیای مقاله‌نویسی علمی، آن‌قدر مهم شده است که حالا داوران و کارشناسان متعددی برای بررسی و تشخیص سرقت ادبی مقالات در زمان داوری مشغول به کار می‌شوند و به کمک نرم‌افزارهای رنگارنگ سعی در کشف این موضوع در هر مقاله دارند.

 

پارافریز و بازنویسی چه اهمیتی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، گاهی‌اوقات هیچ قصد و غرضی برای سرقت ادبی وجود ندارد. یعنی نویسنده مقاله‌ای علمی فقط خواهان استفاده از نقل‌قولی یا اطلاعاتی از تحقیقات و پژوهش‌های پیشین صورت‌گرفته در حیطه موضوع مقاله‌اش است اما به دلیل نداشتن مهارت بالا در نگارش و توجه‌نکردن به ایجاد شائبه سرقت ادبی، طوری مقاله را می‌نویسد که در بخش داوری مقالات، اسیر می‌شود و داوران سخت‌گیر مجلات معتبر با کمک‌گرفتن از نرم‌افزارهایی مانند آی‌تنتیکیت به او برچسب سرقت ادبی می‌زنند.

اگر نویسنده دقت و مهارت نگارشی بالایی نداشته‌باشد ممکن است بدون این‌که متوجه شود دچار سرقت علمی گردد. چنانچه در متن از اثر شخص دیگری استفاده شود باید استناددهی به‌درستی صورت گیرد. اما در برخی موارد حتی اگر رفرنس و منبع به‌درستی وارد شده باشد ممکن است انتشارات این مورد را مصداق سرقت ادبی بدانند و مقاله را رد یا ریجکت کنند. پس همان‌طور که می‌بینید احاطه‌داشتن به مصادیق سرقت ادبی بسیار ضروری و واجب است.

 

انواع سرقت ادبی کدامند؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، آشنایی با مصادیق و انواع سرقت ادبی ضروری و واجب است.

 

به این ۵ نوع دقت داشته باشید:

  • سرقت ادبی مستقیم؛ از تمام یا بخشی از مقاله‌ای دیگر در متن خود استفاده کنید.
  • پرداخت هزینه به شخص دیگر؛ با پرداخت هزینه از کسی بخواهید برایتان مقاله بنویسد؛
  • سرقت ادبی از خود؛ از مقالات قبلی خود بدون رفرنس‌دهی درست استفاده کنید یا یک مقاله را چند بار به چند جا ارائه بدهید؛
  • نقل‌قول و بازنویسی بدون ذکر منبع؛ به‌درستی ارجاع‌دهی و رفرنس‌نویسی را رعایت نکنید؛
  • سرقت ادبی از طریق کپی-پیست‌کردن؛ تدوین یک مقاله با برداشتن بخش‌هایی عینی از مقالات مختلف.

 

برای جلوگیری از سرقت ادبی چه باید کرد؟

حتی افرادی که کاملا به زبان انگلیسی و نگارش مقالات لاتین مسلط هستند، ممکن است اشتباها به سرقت ادبی دچار شوند. بنابراین پیشنهاد ما ابتدا استفاده از سایت‌ها و نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب و فهمیدن مقدار و میزان تشابه متنی است و سپس انجام پارافریز مقاله با روش‌ها و و تکنیک‌های حرفه‌ای.

 

عواقب و مجازات سرقت ادبی چیست؟

تفاوتی ندارد که نویسنده چقدر به زبان انگلیسی مسلط است و در نگارش متون و مقالات تخصص و تجربه دارد. دچار شدن به سرقت ادبی می‌تواند خواسته یا ناخواسته رخ دهد و عواقب ناخوشایندی برای نویسنده به بار آورد. اگر مقاله به‌درستی نگارش و بازنویسی نشده باشد منجر به رد شدن مقاله، خدشه‌دار شدن اعتبار علمی و حتی در شرایطی مجازات نویسنده خواهد شد.

در ایران هم مجازاتی برای سرقت ادبی در نظر گرفته می‌شود. مجازات‌های مختلفی در انتظار کسانی خواهد بود که خواسته یا ناخواسته متهم به پلاژیاریسم می‌شوند. برای مثال، پرداخت جریمه‌ها و هزینه‌های نقدی یا ممانعت‌هایی برای دفاع از پایان‌نامه‌ها و دریافت مدارک فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان و همین‌طور سلب‌شدن امکان ارتقای علمی اساتید از جمله مجازات‌هایی هستند که انتظار سارقان ادبی را می‌کشند.

البته مخدوش‌شدن اعتبار افراد در جوامع علمی و تخصصی از بدترین عواقب سرقت ادبی است.

 

نرم‌افزارهای رفع سرقت ادبی کدامند؟

نرم‌افزارهای متعددی برای رفع سرقت ادبی تولید شده‌اند. این نرم‌افزارها می‌توانند به کمک پایگاه داده قوی خود که در آن مقالات و متون علمی و تخصصی مختلفی قرار دارد، دست به بررسی شباهات هر مقاله با آنها بزنند و دریابند که چه میزان و سطحی از سرقت ادبی در هر مقاله وجود دارد.

بعضی از این نرم‌افزارها دارای نسخه‌های آنلاین یا نسخه‌هایی هستند که باید روی سیستم‌های رایانه‌ای نصب شوند. از خدمات برخی از این برنامه‌ها می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کرد. برخی هم مانند آی‌تنتیکیت پولی هستند. واقعیت این است که نرم‌افزارها و برنامه‌های رایگان دارای پایگاه‌های داده محدودی هستند و اگر مقاله‌تان را برای بررسی سرقت ادبی به آنها می‌سپارید، نمی‌توانید با خیال راحت مطمئن شوید که عاری از انواع سرقت ادبی است.

ولی نرم‌افزارهای قوی و معتبری مانند آی‌تنتیکیت با بهره‌مندی از پایگاه‌های داده عظیم خود، خیالتان را تا حد زیادی از بابت نبود هیچ‌گونه شک و شبهه سرقت ادبی راحت می‌کنند. شرکت تولیدکننده این نرم‌افزار در امور پژوهشی و تحقیقاتی تجربه و سابقه درخشانی دارد و این خود گواه توانمندی نرم‌افزار در حوزه بررسی سرقت ادبی خواهد بود.

آی‌تنتیکیت دارای پایگاه داده آنلاین و آفلاین است. یعنی هم می‌تواند بدون کمک‌گرفتن از اینترنت و موتورهای جست‌وجو از پایگاه داده‌ای قوی خود برای بررسی سرقت ادبی بهره ببرد و هم در فضای آنلاین و با اضافه‌شدن گوگل به عنوان دستیاری درجه یک، امر جست‌وجو و بررسی سرقت را دقیق پیش ببرد.

پس همان‌طور که خودتان هم احساس کرده‌اید، اگر بناست که از نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی برای رفع سرقت ادبی استفاده شود، باید به سراغ بهترین‌ها بروید تا وقت و زمان را بیهوده تلف نکنید و خیالتان هم از بابت رسیدن به نتیجه‌ای قطعی راحت باشد.

یادتان نرود که نرم‌افزارهای رایگان سیستم و ساختار غنی و قوی ندارند و ضمن اینکه نکته‌ای امنیتی هم در استفاده از آنها وجود دارد. چرا؟ چون زمانی که به نرم‌افزارهای این‌چنینی مراجعه می‌کنید، نسخه‌ای از مقاله‌تان را هم بی‌اجازه به پایگاه داده‌شان اضافه می‌کنند.

این موضوع باعث می‌شود که محرمانگی و امنیت اثرتان تا حد زیادی مخدوش شود. پس بهتر است، به سراغ نرم‌افزارهای رایگان آنلاین و آفلاین نروید. یک بار کاری را انجام بدهید که خیالتان را راحت می‌کند و از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. این کار هم چیزی نیست جز استفاده از بهترین‌ها مانند آی‌تنتیکیت.

آی تنتیکیت بعد از دریافت مقاله‌تان و ارزیابی آن، مقاله را از پایگاه داده خود حذف می‌کند. چون اصلا به مقاله‌ای که هنوز چاپ نشده است، نیازی ندارد. پایگاه داده این نرم‌افزار فقط حاوی مقالات و آثار علمی معتبر و منتشرشده است.

 

چند درصد تشابه متنی برای مجلات قابل‌قبول است؟

هر چقدر که تشابه میان مقاله شما با مقالات و اسناد علمی دیگر کمتر باشد، بهتر است. البته باید این را هم در نظر گرفت که ماهیت تحقیق و پژوهش در استنادکردن به آثار علمی قبلی است. در حقیقت، بالارفتن از نردبان علم تنها در صورتی میسر می‌شود که تحقیقات و پژوهش‌ها در گذر زمان به عنوان پله‌های این نردبان، پشت سر هم قرار بگیرند و به یکدیگر کمک کنند.

پس هیچ‌گاه درصد تشابه متنی یک مقاله با مقالات و متون دیگر به سفر نخواهد رسید. اما برخی از مجلات دارای درصد مشخصی از تشابه هستند. این مجلات درصد اندکی از شباهت میان محتویات یک مقاله با آثار دیگر را برمی‌تابند. این درصد اندک هم به شباهت میان جداول، منابع، تصاویر و چیزهایی اختصاص دارد که در هر حال، درصدی شباهت میان آنها و هر متن دیگری محتمل است.

مثلا مجلات معتبر سخت‌گیر فقط ۵ تا ۱۰ درصد از شباهت میان مقاله شما و آثار دیگر را می‌پذیرند. اما مجلاتی که سخت‌گیری کمتری در این زمینه دارند و معمولا در شمار مجلات ISI راهی ندارند، از ۲۰ تا ۳۰ درصد شباهت را هم قبول می‌کنند. برای اینکه از این رقم مطلع شوید، امکان مراجعه به سایت هر ژورنال وجود دارد. در وبسایت مجلات معمولا درباره نرخ پذیرش شباهت‌ها اطلاعاتی ارائه می‌شود.

 

پارافریز و بازنویسی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پارافریز مقاله انگلیسی یک امر تخصصی و برای ارسال مقاله به داوری ضروری است. برای رفع سرقت ادبی و افزایش چشمگیر رسایی و شیوایی و هم‌چنین حفظ اصالت نوشته، بازنویسی مقاله انگلیسی اهمیت بسیاری دارد. مقاله‌ای درخشان و تاثیرگذار خواهد بود که از اصالت کامل برخوردار باشد و مصداق سرقت علمی در مقالات علمی یا پلاجیاریزم نباشد.

رفع سرقت ادبی مقالات معمولا حساسیت و دشواری‌های زیادی دارد. چرا که متن نگارش‌شده حاصل فعالیت، تحقیق و پژوهش یک فرد با صرف هزینه و زمان زیادی است. بنابراین وظیفه‌ بازنویسی متون انگلیسی باید بر دوش فردی قرار بگیرد که علاوه بر تسلط کافی به زبان انگلیسی و داشتن توانایی درک مطلب بالا، در زمینه علمی متن هم تخصص داشته باشد.

برخی معتقدند برای بازنویسی مقاله می توان از نرم افزار پارافریز متون انگلیسی استفاده کرد. اما باید توجه داشت که هیچ ساخته دست بشری توانایی و خلاقیت ذهن انسان را در پارافریز مقالات ندارد و جای دقت و باریک‌بینی آن را نمی‌گیرد.

حداقل بازنویسی مقالات isi نیازمند دقت و درک مطلب بیشتری است. اگر بخواهیم ساده‌تر به مفهوم پارافریز به ویژه در دنیای مقاله‌نویسی علمی اشاره داشته باشیم، باید بگوییم که این کار به معنی استفاده از  اطلاعاتی از دیگران یا حتی مقالات قبلی خود به زبانی دیگر است. یعنی به شیوه‌ای که نشان بدهید، قصد سرقت ادبی نداشته‌اید و خبری از تقلب و کپی‌برداری در کارتان نیست.

کسی که پارافریزینگ انجام می‌دهد و به دنبال رفع پلاژیاریسم است، می‌خواهد ثابت کند که اگرچه از ایده یا اطلاعاتی به غیر از دستاوردهای خود در پژوهشش استفاده می‌کند اما قصد ندارد که آن اطلاعات را به نام خود ثبت کند. بلکه فقط از آنها کمک می‌گیرد یا ادراکات خود از آنها را در کارش منعکس می‌کند. در واقع، پارافریز ارجاع‌دهی به منبعی دیگر بدون نام‌بردن مستقیم از آن است.

 

پارافریزکردن دارای انواع و اقسامی است که شناخت‌شان خالی از لطف نخواهد بود:

  • تغییر اقسام کلمه؛
  • تغییر ساختار نوشتار؛
  • کاهش بندها و جزئیات؛
  • جای‌گذاری هم‌معنی‌ها و مترادف‌ها به جای واژگان اصلی.

 

برای رفع پلاجیاریسم و پارافریز کردن مقالات می‌توانید از روش‌هایی که در فهرست بالا اشاره شد، استفاده کنید. تغییردادن کلمات می‌تواند شائبه سرقت ادبی را از میان بردارد. عوض‌کردن ساختارها مثلا از حالت معلوم به مجهول یا کاهش جزئیات هم از روش‌های مفیدی است که با بهره‌مندی از لغات هم‌معنی و مترادف موجود در یک متن، روش‌هایی عالی برای گریز از برچسب سرقت ادبی هستند.

 

پارافریز مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های یک پارافریز انگلیسی خوب عبارت است از:

  • تغییر ساختار گرامری و دستور زبانی جملات (مانند ساختار معلوم و مجهول)؛
  • استفاده از کلمات و عبارات مترادف و هم‌معنی؛
  • تغییر در شکل واژگان و عبارات برای انتقال موثر معنا و مفهوم (مانند اسم، فعل، قید و…).

 

فردی که پارافریز مقاله را انجام می‌دهد باید هم به محتوای علمی مقاله تسلط نسبی داشته باشد و هم زبان انگلیسی را به خوبی بداند تا بتواند مصادیق سرقت ادبی شناسایی‌شده در متن را از بین ببرد. تخصص در مقوله پارافریز بسیار مهم است.

بازنویسی متن انگلیسی بدون دقت به نکاتی که نرم‌افزارهایی مانند آی‌تنتیکیت عنوان می‌کنند و به صرف نوشتن متن مقاله از نو، نمی‌تواند راه‌گشا باشد. پارافریز متون انگلیسی نیازمند دانش تخصصی، اشراف به زبان انگلیسی و تجربه دارد. یادتان باشد که اگر کسی پارافریز تخصصی را نداند، دست به تغییر محتوای علمی مقاله می‌زند و امکان دارد با ایجاد تغییرات در اصطلاحات تخصصی و مفاهیم علمی کار، به محتوای آن آسیبی جبران‌ناپذیر وارد کند.

 

رایت می با کمک بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر و دارای تجربه و مهارت در زمینه نگارش متون و مقالات علمی و آکادمیک، مفتخر است تا اولین ارائه دهنده خدمات پارافریز مقاله و بازنویسی متون انگلیسی و ویرایش مقاله به صورت آنلاین در ایران باشد.

 

نرم‌افزارهای رفع سرقت ادبی یا سایت‌های پارافریز آنلاین کدامند؟

همان‌طور که پیش‌تر هم بارها گفته شد، نرم‌افزارهای مختلفی برای رفع سرقت ادبی و پارافریز وجود دارد. اما ماجرا از این قرار است که درک و شعور انسانی در تحلیل و نگارش، هیچ جایگزینی ندارد. استفاده از این نرم‌افزارها به‌طور قطع می‌تواند ایده‌هایی برای اصلاح بهتر متن و بازنویسی مقاله در اختیارتان قرار بدهد اما باید قبول کرد که به تنهایی قابل‌اتکا نیستند.

همان‌طور که گوگل‌ترنسلیت بدون استفاده از تحلیل و دانش انسانی، نتایجی پُر از خطا و اشتباه به شما در ترجمه ارائه می‌کند، نرم‌افزارهای رفع سرقت ادبی و پارافریز هم همین‌طور هستند.

 

از نمونه‌های نرم‌افزارهای رفع سرقت ادبی و پارافریز آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • paraphrasingservice.com
  • paraphrasing-tool.com
  • vappingo.com

و… .

 

این موارد لزوما بهترین سایت‌های آنلاین برای پارافریز نیستند بلکه مواردی هستند که به عنوان نتایج نخست گوگل به کاربران معرفی می‌شوند و هدف‌مان از آوردن آنها در اینجا، ارائه چشم‌اندازی از وجود چنین سایت‌هایی در حیطه بازنویسی مقاله انگلیسی به شماست.

 

چرا نباید از نرم‌افزار برای بازنویسی متن انگلیسی استفاده کرد؟

 باز هم تاکید می‌کنیم که پارافریز کردن و بازنویسی مقالات برای رفع سرقت ادبی از عهده نرم‌افزارها و برنامه‌ها به طور کامل برنمی‌آید. واقعیت این است که بخش اعظمی از این پلت‌فرم‌ها به نوشتار مقالات علمی احاطه‌ای ندارند و امکان دارد در انتخاب عبارات و اصطلاحات علمی، اشتباهاتی خنده‌دار داشته باشند.

پس برای متون حساسی مانند مقالات علمی بهتر است به سراغ متخصصان این کار بروید. یعنی نیروهای انسانی خبره‌ای که هم زبان انگلیسی را به خوبی می‌دانند و هم به محتوای علمی مقاله‌تان اشراف دارند. بهتر است برای ترجمه متون تخصصی خودتان به موسساتی مانند رایت می مراجعه کنید تا با تلفیق روش‌های نوین مانند استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی و دانش متخصصان خبره نگارش و بازنویسی مقالات، امر پذیرش‌ اثرتان در ژورنال‌های علمی مختلف را تسریع کنند.

 

خدمات پارافریز و رفع سرقت ادبی رایت می چیست؟

مجموعه رایت می با درک نیاز شدید جامعه علمی ایرانی به خدماتی پیرامون نگارش و آماده‌سازی مقالات علمی برای ارسال به نشریات مختلف سعی کرده است، جمعی زبده از کارشناسان خود را برای رسیدگی به درخواست‌ها و سفارشات مشتریان گرد هم آورد. متخصصان بازنویسی مقالات و رفع پلاجیاریزم رایت می کسانی هستند که در زمینه‌های علمی و رشته‌های تخصصی مختلف دارای تحصیلات هستند و از همین رو، برای بازنویسی مقالات مختلف در جریان محتوای علمی مقالات هستند.

از طرف دیگر، دانش زبان انگلیسی آنها و همچنین آشنایی‌شان با فضای نگارش آکادمیک مقالات به‌گونه‌ای است که جای شک و شبهه‌ای در کیفیت متون و مقالات باقی نمی‌گذارد. کارشناسان فعال در رایت می بعد از گذراندن آزمون‌های حرفه‌ای و تخصصی مختلفی که این مجموعه برگزار می‌کند، انتخاب شده‌اند و ضمنا از سوی مجموعه رایت می، برنامه‌هایی برای یادگیری مداوم اعضای تیم در نظر گرفته می‌شود. این برنامه‌های آموزشی مانع از آن می‌شود که اطلاعات، مهارت‌ها و دانش اعضای تیم‌های مختلف رایت می از تازگی و نشاط فاصله بگیرد.

 

مراحل بازنویسی متون انگلیسی و پارافریز در رایت می چیست؟

در گام نخست رسیدگی به سفارش شما که خواهان بازنویسی و رفع سرقت ادبی مقاله خود هستید، رایت می مقاله را دریافت می‌کند. این نسخه از اثر همان مقاله‌ای است که می‌خواهید برای نشریه موردنظرتان ارسال کنید.

رایت می شروع به سپردن این مقاله به نرم‌افزار آی‌تنتیکیت می‌کند و بعد از اینکه نرم‌افزار میزانی از تشابه متن با مقالات و متون دیگر را اعلام کرد، هزینه لازم برای انجام کار یعنی بازنویسی مقاله از سوی رایت می به شما گفته می‌شود.

سپس ویراستاری که بناست کار بازنویسی را انجام بدهد، وارد عمل می‌شود و متن را طوری تغییر می‌دهد تا میزان شباهت‌هایی که نرم‌افزار اعلام می‌کند به حداقل میزان ممکن برسد. گاهی این مسیر، نیازمند بررسی چندباره متن در آی‌تنتیکیت است. تیم رایت می این فرایند را مدام پیش می‌برد و ویراستار هم مرتبا بنا به گزارش‌هایی که نرم‌افزار ارائه می‌کند، بازنویسی را انجام می‌دهد.

زمانی که میزان تشابهات محتویات علمی مقاله با مقالات موجود در پایگاه داده آی‌تنتیکیت به حداقل میزان ممکن رسید، رایت می گزارش و نسخه‌ای نهایی آماده می‌کند.

پس فایل نخست مشتری، فایل نهایی و فایل ترک‌چینج برای مشتری ارسال می‌شود. منظور از فایل ترک‌چینج (track-change)، فایلی است که در آن مسیر حرکت فعالیت‌های صورت‌گرفته در رایت می به مشتری گزارش می‌شود.

براساس این فایل است که مشتری متوجه می‌شود از زمان تحویل اولیه اثر خود به رایت می تا دریافت نسخه نهایی، چه روندی روی مقاله‌اش پیاده‌سازی شده و چه زحماتی برای استانداردسازی آن و البته رفع سرقت ادبی و بازنویسی کشیده شده است.

بعضی از مشتریان هستند که می‌خواهند از همان عنوان ابتدایی تا نقطه نهایی مقاله‌شان بازنویسی شود. سفارش این دسته از مشتریان هم از سوی رایت می پذیرفته می شود.

 

هزینه پارافریز و بارنویسی چگونه تعیین می شود؟

نگران هزینه بازنویسی مقاله خود و قیمت پارافریز نباشید! خدمات پارافریز آنلاین برای مقالات isi و isc، بازنویسی متن پایان نامه، بازنویسی کتاب و… و همچین خدمات رفع سرقت ادبی مقالات با روش‌ها و تکنیک‌های پارافریز در کلاس بین‌المللی (paraphrasing) در رایت می با هزینه‌ای بسیار مناسب و رقابتی ارائه می‌شود.

نحوه محاسبه هزینه پارافریز مقاله و قیمت بازنویسی متون انگلیسی در صفحه تعرفه ها شرح داده شده است. در بازنویسی متن انگلیسی مقالات، هزینه رفع سرقت ادبی بسته به تشابه گزارش‌شده از نرم افزار آی‌تنتیکیت (iThenticate)محاسبه و دریافت می‌شود. به این معنا که لازم نیست برای بازنویسی کل متن خود هزینه کنید و فقط هزینه قسمت‌های دارای تشابه را می‌پردازید. با این فرآیند قیمت پارافریز مقاله برای رفع پلاجیاریسم بسیار مقرون به صرفه و مناسب دریافت می‌شود.

البته اگر خواستار بازنویسی کلی متن مقاله‌تان باشید که ماجرا کمی متفاوت خواهد بود و مانند بیشتر پروژه‌های ویرایشی، بنا به تعداد کلمات و تعرفه هر کلمه برای بازنویسی، هزینه کل کلمات متن از شما دریافت خواهد شد.

تخصصی‌بودن فرایندها در رایت می و استفاده از ابزارهای نوینی مانند نرم‌افزارهای شناسایی سرقت ادبی باعث می‌شود که سرعت کارها بالا برود و ضمنا، هزینه‌هایی که از مشتری دریافت می‌گردد، کاملا معقول و فقط بنا به میزان کلمه‌ای باشد که نیاز به بازنویسی داشته است. این وجه تمایز رایت می را دست‌کم نگیرید چون سرعت کارتان را به‌شدت بالا می‌برد و در مقابل، هزینه پارافریز مقاله را مقرون‌به‌صرفه و معقول می‌کند. چه چیزی از این بهتر؟

 

زمانی که پروژه خود را ارسال کردید دیگر لازم نیست نگرانی و دغدغه داشته باشد و فقط کافیست تا زمان تحویل صبر کنید و نتیجه نهایی را مشاهده نمایید. شگفت زده خواهید شد؛ تجربه و تخصص یک تیم حرفه ای در  بهترین سایت پارافریز همراه شماست و این همراهی تا زمان گرفتن نتیجه ادامه دارد.

 

درصد تشابه مقاله من چقدر کاهش پیدا می‌کند؟

 تمامی خدمات ارائه‌شده ما در زمینه پارافریز تخصصی متون و مقالات، شامل پشتیبانی و ضمانت ویژه تا اعلام نظر مراجع علمی هستند.

ما ضمانت می‌کنیم که بر اساس این نرم‌افزار تشابه متنی و سرقت ادبی مقاله شما را با حفظ مفهوم و بدنه اصلی مقاله، تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهیم. در پایان یک گزارش اولیه و یک گزارش نهایی به همراه فایل ترک چنج را که شامل تغییرات اعمال‌ شده است، برای شما ارسال می‌کنیم.

تیم رایت می کاملا متوجه دغدغه‌های مشتریان خود است و به‌خوبی می‌داند که تقریبا همه قبل از سپردن بازنویسی مقالات و رفع سرقت ادبی خود خواهان دانستن این موضوع هستند که میزان تشابه مقاله‌شان در پایان کار چقدر خواهد بود.

باتوجه به اینکه این موضوع کاملا موردی است، باید حتما در مرحله نخست، مقاله‌تان را به تیم رایت می بسپارید تا با ارزیابی‌های اولیه و بنا به تجربه و تشخیص کارشناسانش به شما رقمی حدودی را اعلام کند. ولی بدانید که رایت می تا جایی که امکان کاهش تشابه محتوای مقالات باشد، تلاش خود را ادامه می‌دهد. البته تلاش برای کاهش درصد تشابه به این معنا نیست که کیفیت متن علمی و تخصصی پایین می‌آید. بلکه متخصصان بازنویسی و کاهش تشابه فعال در مجموعه، تلاش‌شان را می‌کنند تا نتیجه‌ای معقول از بازنویسی در اختیار مشتریان بگذارند که با استناد به آن، امکان پذیرش فوری در بهترین ژورنال‌ها به سرعت محقق می‌شود.

 

برای کاهش تشابه چه ضمانتی وجود دارد؟

وعده‌دادن کار آسانی است. همه می‌توانند ادعا کنند که بازنویسی و رفع سرقت ادبی را با کمترین نرخ تشابه محتوای مقاله پیش می‌برند. اما رایت می فقط ادعا نمی‌کند بلکه برای اثبات حقانیت تعهدات و قول‌هایش به مشتریان ضمانت می‌دهد.

یعنی با ارسال فایلی موسوم به ترک‌چینج (track change) که روند تغییرات نسخه اولیه کار مشتری و نسخه نهایی آماده‌شده از سوی رایت می را نشان می‌دهد، خیال مشتریان را بابت بازنویسی درست و تلاش‌های اصولی برای استانداردسازی مقاله راحت می‌کند.

 

از لحاظ گرامر و دستوری چه ضمانتی وجود دارد؟

ویراستاران تیم رایت می در طی سال‌های فعالیت این مجموعه از میان حرفه‌ای‌ترین‌ها انتخاب شده‌اند. گواه این ادعا، مشتریان پرتعدادی هستند که برای استفاده از خدمات ویرایشی متنوع به رایت می مراجعه می‌کنند. تنوع سرویس‌ها و کارکنان فعال در تیم رایت می به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که بازنویسی از لحاظ گرامر و قواعد دستوری کاملا استاندارد خواهد بود.

باید بدانید که ویراستاران و مترجمان رایت می دارای سطوح و درجه‌بندی‌های مختلف کیفی هستند و خدمات رایت می هم در حوزه ترجمه و ویرایش دارای درجه‌بندی‌های متنوع هستند که بنا به نیاز مشتریان به تنوع قیمت پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

چرا از نرم‌افزار آی‌تنتیکیت استفاده می‌شود؟

بیش از ۹۰ درصد مجلات علمی معتبر از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و برای تشخیص سرقت ادبی به سراغ آی‌تنتیکیت می‌روند. پس بهره‌بردن از آن برای بازنویسی مقالات علمی بسیار عاقلانه است.

اما چرا به جای اینکه خودتان مستقیما به سراغ استفاده از آن بروید، بهتر است به رایت می مراجعه کنید؟ علت این است که دسترسی به نرم‌افزار و هزینه آن به طور عادی برای افراد معمولی ساده و اندک نیست. پس باید کارتان را به کاردان در این زمینه بسپارید.

نرم‌افزار آی‌تنتیکیت با تشخیص بخش‌های سرقت ادبی در مقاله به شما کمک می‌کند تا به جای بازنویسی کلی اثر، فقط بخش‌های لازم را پارافریز کنید. این یعنی تصمیمی هوشمندانه برای بالابردن احتمال پذیرش و چاپ مقاله‌تان در ژورنال‌های مختلف.

هزینه کار هم با کمک‌گرفتن از رایت می برایتان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و دیگر نیاز نیست در هر بار استفاده از نرم‌افزار، ۱۰۰ دلار بپردازید.

 

حریم خصوصی و امنیت اطلاعات و مقالات چگونه تضمین می‌شود؟

ما در رایت می زمان زیادی را صرف می‌کنیم تا با توسعه و آموزش تیم خود شما را به اهدافتان نزدیک سازیم. ما هم‌چنین موظفیم تا از اطلاعات شما، اعم از اطلاعات و اسرار پژوهشی، حقوقی، تجاری، مشخصات شخصی، فایل‌ها و… حفاظت و حراست نماییم.

ضمن اینکه نرم‌افزار آی‌تنتیکیت هم مانند بسیاری از نرم‌افزارهای رایگان و آنلاین نیست که مقاله‌تان را در پایگاه داده خود به ثبت برساند. چون اصلا فقط داده‌هایی را در خود نگه می‌دارد که در مجلات علمی معتبر چاپ شده باشند. پس جای نگرانی بابت از دست‌رفتن محرمانگی اثر خود نیست.

 تمام ویراستاران، مترجمان و ارزیابان نیز ملزم به رعایت این مهم بوده و به شما اطمینان خواهیم داد که هیچ‌گونه سو‌استفاده از اطلاعات‌تان صورت نمی‌پذیرد و آنها در اختیار شخص یا سازمان دیگری قرار نخواهند گرفت.

رایت می دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم‌چنین نماد ساماندهی از وزارت ارشاد است و در قالب یک موسسه به‌صورت رسمی در زمینه خدمات ترجمه و ویرایش تخصصی فعالیت می‌کند.

پس بدیهی است که ورود به مسیرهای غیرقانونی در برنامه کاری‌اش جایی ندارد و در صورت وقوع چنین جرایمی هم، امکان پیگیری از مجاری قانونی برایتان وجود خواهد داشت. رایت می دوست ندارد که شهرت و اعتمادی که به واسطه فعالیت در مسیرهای درست و سفید در این سال‌ها داشته است، از بین ببرد. پس به آن اعتماد کنید.

 

سوالات متداول

در سرویس پارافریز و بازنویسی، درصد سرقت ادبی تا چه میزان کاهش می‌یابد؟

ما رفع سرقت ادبی را تا پایین‌ترین میزان ممکن ضمانت می‌کنیم. در ابتدا مقاله با نرم افزار iThenticate بررسی و سپس بازنویسی می‌شود. در پایان نیز گزارش نهایی و اولیه برای مشتری ارسال می‌گردد. در این پروسه چندین‌بار عملیات بازنویسی انجام می‌شود تا مشابهت به پایین‌ترین حد برسد.

آیا سفارش بازنویسی و رفع سرقت ادبی مقاله شامل ضمانت و گارانتی هم می‌شود؟

بله تمامی خدمات سایت ترجمه تخصصی رایت می شامل گارانتی و ضمانت هستند. در صورت رد شدن مقاله توسط مجله، به‌صورت رایگان توسط ما بازبینی و ویرایش مجدد انجام می‌شود. کیفیت بازنویسی و کاهش درصد مشابهت تا پایین‌ترین حد ممکن توسط موسسه رایت می ضمانت می‌گردد.

هزینه پارافریز مقاله انگلیسی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه بازنویسی و پارافریز متون انگلیسی بر اساس تعداد کلمات متن و زمینه مشخص می‌شود. برای قیمت‌گذاری رایگان می‌توانید فایل خود را ارسال کنید و در کمتر از چند دقیقه هزینه و زمان تحویل آن را دریافت کنید. مشاهده تعرفه‌ها

بازنویسی توسط نرم‌افزار انجام می‌شود یا توسط ویراستار متخصص؟

ویراستاران متخصص و ارزیابی‌شده در زمینه‌های مختلف با موسسه رایت می همکاری دارند و مقالات را کاملا تخصصی و روان بازنویسی می‌کنند. در این سرویس به‌هیچ عنوان از نرم افزار بازنویسی استفاده نمی‌شود.

برای تشخیص سرقت ادبی از چه نرم‌افزاری استفاده می‌شود؟

بررسی سرقت ادبی مقالات در رایت می با نرم‌افزار قدرتمند iThenticate انجام می‌شود که مورد استفاده مجلات و ناشرین است. این نرم‌افزار کامل‌ترین مرجع برای تشخیص مشابهت مقالات انگلیسی است.

خدمات پارافریز در چه رشته‌هایی ارائه می‌شود؟

ویراستاران موسسه ویرایش رایت می که علاوه بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی دارای تخصص علمی و دانشگاهی در زمینه مقاله‌ شما هستند متن شما را مطالعه و بازنویسی تخصصی می‌کنند. در بیش از 100 رشته دانشگاهی خدمات پارافریز تخصصی ارائه می‌شود.

می‌خواهم سفارش پارافریز مقاله ثبت کنم. لطفا راهنمایی کنید

وارد صفحه ثبت سفارش شوید و فایل خود را آپلود کنید. سپس در مدت زمان کوتاهی فاکتور شما صادر می‌شود و می‌توانید سفارش خود را پرداخت نمایید و در مدت زمان مشخص شده تحویل بگیرید.

نحوه پشتیبانی و مشاوره رایگان چگونه است؟

به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته می‌توانید از طریق تماس تلفنی، تلگرام و واتساپ با شماره تلفن 09101669009 در تماس باشید. آدرس ایمیل order@writeme.ir نیز پاسخگوی شماست.

چگونه به شما اعتماد کنم و اطلاعاتم را دراختیارتان بگذارم؟

رایت می یک موسسه رسمی ثبت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیکی دوستاره است و در چارچوب استاندارد بین‌المللی ISO 17100 : 2015 عمل می‌کند.

چرا باید رایت می را انتخاب کنم؟

تمامی پروژه‌ها قبل از ارسال به مشتری مجددا توسط گروه ارزیابی کیفی بررسی و بازخوانی می‌شوند و از لحاظ کیفیت و زمان تحویل، گارانتی و پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته دارند. برای اطلاعات بیشتر صفحه ” ویژگی های رایت می ” را مطالعه نمایید.

به بازنویسی تخصصی احتیاج دارید؟

سریع و رایگان پیشنهادات ما را دریافت نمایید

ثبت سفارش آنلاین و قیمت گذاری رایگان
4.8/5 - (126 امتیاز)

برای ارسال سفارش کلیک کنید

قیمت‌گذاری سریع و رایگان